יום שבת, 30 ביולי 2016

הצצה אל עתיד המחשב


1. האם, לדעתך, טכנולוגיה חדשה משנה את עתיד האדם?
2. מה את/ה חושב/ת, האם הטכנולוגיה משפע על האדם ועל היחסים בין בני האדם?
3. אלו בעיות מציבה מולנו טכנולוגיה? מהן דרכים להתגבר?






5 תגובות:

Unknown אמר/ה...

כל הדברים שהוצגו ישנם כבר היום, אלא שרק התצוגה שלהם קצת שונה...מה ששכחו להראות בסרטון הוא שלכל האנשים יהיו משקפיים מאחר וכולם יסבלו מבעיות ראייה.

אנונימי אמר/ה...

חלק מהדברים האלה כבר קיימים (כמו תוכנת הניווט בטלפון הנייד). מעניין לראות מה הם השאירו בעולם העתידני (אוכל בריא, נשים מתעניינות בקניית בגדים).
יש דברים יפים בסרטונים, אבל צריך לשים לב גם שלא בטוח שדברים יתנהלו כמו בסרט. כבר כיום כמעט לא מוצאים משפחות שרואות טלוויזיה יחד - לכל אחד יש את המסך שלו (לא צריך לריב על מה בוחרים לראות, אבל אין את תחושת הביחד שהם ניסו להראות בסרט).
הם כן הראו את הזמינות האינסופית. זה מזעזע בעיני שאדם לא יכול להיות עם עצמו כשהוא מצחצח שיניים.
הערה פחות חשובה היא שיש דברים שכבר קיימים, ולא נראים כל כך יפה כמו בסרט. קולטי שמש צריכים זוית מסויימת לשמש, ולא יכולים להיות שטוחים. עוד דוגמה היא שיחות הוידאו. אם המכשיר יהיה על השולחן והוא מצלם אותך, התמונה שהשני יקבל תהיה מכיוון מתחת לסנטר, לא תמונה מחמיאה ביותר.
כן, הטכנולוגיה משנה אותנו, לא רק בעתיד. כבר כאן. יש דברים יפים (אני נהנית מתוכנות לתיכנון נסיעה באוטובוסים של חברות שונות, למשל, מה שלא היה לפני שנים ספורות), אבל צריך לשים לב איך זה משפיע עלינו ועל החברה שלנו (מי שאין לו ווטסאפ בכיתה ו' לא מקבל את ההודעות של החברים שלו, למשל).
אלישבע

אנונימי אמר/ה...

ברמה העיקרון שימוש במחשבים לצורך נוחות החיים זה דבר מבורך. אם זה לצורך הלימודים, מחקר, שירותי רפואה טובים יותר, ויצירה תנאי סביבה יעילים יותר.
אבל צריכים לדעת להסתדר גם בלי המחשב לפעמים. בעיקר על מנת להרגיש את חווית חיים קצר משוחררת מכל המדע שמתקדם בקצב מסוחרר. כמו למשל עדיף לקרוא ספר אמתי ולא אלקטרוני על מנת ליצור אוירה יותר רגשית. וכו..

Unknown אמר/ה...

עתיד מדהים, בא לי כבר להיות בו

אנונימי אמר/ה...

אני חושבת שהעתיד ישתנה כי הטכנולוגיה מתקדמת וכך גם המחשב.